Circulă pe net o grămadă de plângeri cum că VivaSMS nu trimite SMS-uri. Acestea sunt chiar ilare, dacă ne gândim că o altă parte a internauților se plâng cum că sistemul ar fi o țeapă care are drept scop spamarea utilizatorilor cu SMS-uri lipsite de importanță și neplătirea lor. Să analizăm puțin acest context.
Pe de o parte, VivaSMS nu își propune să trimită SMS-uri aiurea. La înscriere, utilizatorul își completează profilul, răspunzând (bifând) la o serie lungă de întrebări. De exemplu, i se cere să furnizeze informații cu privire la eventualele animale de companie (dacă are câini, pisici) și a brandurilor de îmbrăcăminte pe care le preferă. Motivația este simplă: cu cât profilul acelei persoane (realizat pe baza răspunsului ei la aceste întrebări) este mai apropiat de realitate, cu atât acea persoană va primi mai multe SMS-uri din domeniile ei de interes și mai puține SMS-uri care nu o interesează. Dispare astfel noțiunea de spam; de fapt, sistemul însuși se bazează pe lipsa spamului, care l-ar face să moară.
Evident că nu se pune problema vinderii sau înstrăinării acestor date personale, sau a profilului tău. Pentru că, din nou, afacerea n-ar avea nicio șansă de a prospera astfel. Și cum poți selecta câte SMS-uri să primești pe zi, între 1 și 5, ba chiar ai două zile pe săptămână când poți să refuzi trimiterea de SMS-uri, nu poate fi vorba de spam. Cu atât mai mult cu cât pe adminul acestei platforme nu îl cheamă Victor Cătălin din ce știm noi.
În schimb, odată înscriși, cei care mai devreme se plângeau de posibilul spam care-i va asalta, încep să se lamenteze de lipsa SMS-urilor acum dorite. :) Ei bine, dragii mei, SMS-uri se trimit. Și au început să se trimită cam din vară, așa. Dar trimiterea lor este condiționată de niște factori. În primul rând, de mărimea rețelei, sau a numărului de utilizatori pe care aceasta îi are. Ori deocamdată VivaSMS este la început. Apoi, mai trebuie convinși advertizerii, adică patronii de firme sau cei care se ocupă de publicitatea lor, să investească în acest sistem. SMS-urile se trimit doar plătite de acești advertizeri iar lumea încă este reticentă față de un canal totuși nou de promovare și publicitate, care până acum nu s-a mai încercat să fie fructificat. Este logic că mai ales cei care locuiesc în marile orașe vor primi SMS-uri la început.
Până acum nici eu nu am primit vreun SMS, dar în mica mea echipă s-au primit deja 23, pentru care am fost și eu bonificat. Pentru că asta-i treaba când îți faci echipă, primești câte un cent și după SMS-urile celor din echipa ta, nu doar 3 cenți după ale tale. Un motiv în plus pentru a te înscrie și apoi recomanda VivaSMS și altora. Cu cât vei avea mai multe persoane înscrise de tine, și de ele, șamd până la 5 nivele, cu atât vei câștiga mai mult chiar dacă tu personal nu primești SMS-uri, încă. Și, pe măsură ce timpul trece, vor începe ca și aceste SMS-uri să curgă. Încă nu este târziu să te înscrii!
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu